IR mintaétrend

Inzulinrezisztencia mintaétrend!

Inzulinrezisztencia mintaétrend otthonra!

 A 160 grammos IR diéta szerinti mintaétrend inzulinrezisztenseknek. A napi 160 gramm szénhidrát elosztása reggeli, ebéd, vacsora és közti étkezésekre. 

07:00 Reggeli: 30 gramm lassú felszívódású szénhidrát

Tojásrántotta, sonka, sajt, teljes kiőrlésű kenyér, paprika, paradicsom
Kerüljük a tejet, joghurtot, kefirt, ezeket inkább tízóraira fogyasszuk!

10:00 Tízórai: 20 gramm szénhidrát, ebből 10 g lassú, 10 g gyors felszívódású CH

Kisebb szendvics: 1/3 magos vagy korpás zsemle, vaj, sajt, sonka, retek, spenót, snidling + natúr joghurt



reggeliszenvics



13:00 Ebéd: 50 gramm szénhidrát, maximum 1/3-a lehet gyors felszívódású CH

Húsleves, 1 ek tészta, zöldségekkel + natúr csirkemell, lassú felszívódású körettel például bulgur, desszertnek lehet kisebb gyümölcs


leves hs



16:00 Uzsonna: 20 gramm szénhidrát, lehet mind gyors felszívódású CH, de lehet picit belassítani is. 

Gyümölcs: alma vagy más hazai idénygyümölcs vagy egy finom smoothie


smoothie mix



19:00 Vacsora: 40 gramm szénhidrát, nagyrészt lassú, 10 gramm lehet gyors felszívódású CH

csőben sült csirke + 20 dkg édesburgonya 


edesburgonya